Готуючись вивести на ринок власну систему розваг для віталень, Valve поділилася з провідними галузевими виданнями деякими деталями щодо Steam Machines. В результаті, ми отримали можливість дізнатися, на що схожі прототипи ігрової консолі Valve, як вони влаштовані, і яким чином відбуватиметься їх впровадження.
У першу чергу, Valve назвала конкретні терміни появи Steam Machines. Так, перші варіанти консолей, створені в рамках концепції, будуть представлені на виставці CES 2014 на початку січня. Ці розроблені партнерами Valve пристрої отримають дуже різноманітні конфігурації: від дешевих, оснащених інтегрованою графікою, до дорогих і напханих високопродуктивними комплектуючими. Поява ж готових приставок Steam Machines у відкритому продажі планується в середині наступного року.
При цьому Valve, яка прагне зробити свою ігрову консоль максимально доступною для широких мас гравців, дуже зацікавлена саме у варіантах з продуктивною інтегрованою графікою, начебто Intel Iris Pro. Компанія навіть звернулася до AMD і Intel з проханням про створення спеціальних модифікацій процесорів з посиленими графічними ядрами, але чи з'являться вони в реальності, Valve обіцяє розповісти в січні. Втім, згадка замовних процесорів в контексті Steam Machines саме по собі натякає, що вони, швидше за все, дійсно будуть.
При цьому питання сумісності ігор з широким розмаїттям конфігурацій Steam Machines вирішуватиметься на програмному рівні. Valve запропонує спеціальну утиліту, яка показує, які ігри здатні працювати на конкретній конфігурації консолі, і яка конфігурація необхідна для тієї чи іншої гри.
На даний момент Valve тестує свою операційну систему SteamOS і прототипи Steam Machines, які вона роздала 300 бета-тестерам. Прототипи, як вже повідомлялося раніше, являють собою звичайні геймерські системи, зібрані з доступних комплектуючих, укладені в спеціально розроблений корпус розміром трохи більше Xbox 360. Більшість тестових конфігурацій Steam Machines оснащене флагманської графічною картою NVIDIA GeForce GTX Titan. Втім, прототипи Valve масовими продуктами не стануть, тому їх конфігурація має суто теоретичне значення.
Тим не менше, те, як була вирішена задача розміщення високопродуктивної начинки в невеликому корпусі розміром 30,5 x 31,5 x 7,4 см, дізнатися досить цікаво.
Для організації достатнього охолодження всіх компонентів корпус зсередини розділений на частини пластиковими перегородками. Процесор, графічна карта і блок живлення знаходяться в різних відсіках і мають незалежні вихлопи своїх систем охолодження.
Повітряні потоки організовані таким чином, що холодне повітря приходить до кожного що гріється компоненту за власним шляху і викидається назовні, не перетинаючись з іншими потоками.
Що стосується ігор, то Valve не поширюється про те, які видавці будуть портувати свої ігри під SteamOS. Вихід ігор під Linux серйозно відстає від появи з Windows-версій, тому Valve надасть і обхідний шлях, що дозволяє транслювати ігри на Steam Machines з іншого ПК, що працює під Windows і підключеного в мережу. Проте до цих пір деталі цієї технології не розкриті. Очевидно, що в якості першочергового завдання бачиться саме повноцінний перенесення ігор на SteamOS, і Valve обіцяє поділитися великою кількістю новин на цей рахунок у січні на виставці CES.
При цьому в плани Valve не входить пропозиція ексклюзивних ігор для SteamOS, що могло б дати поштовх у просуванні платформи Steam Machines. Директор з маркетингу Даг Ломбарді (Doug Lombardi) з Valve сказав з цього приводу: «створення жорстких рамок і обмеження ігор тільки лише платформою Steam Machines - проти нашої філософії». Тобто, якщо Valve раптом випустить Half-Life 3, то ця гра неодмінно буде доступна і під Windows, підтвердив пан Ломбарді.