Перший водневий автомобіль Toyota покажуть у листопаді
02.07.2013, 19:31
Японський автогігант Toyota має намір викотити на суд публіки перший водневий автомобіль через кілька місяців. Перші прототипи вже тестуються, а у відповідь на критику в компанії лише нагадують 90-і роки, коли мало хто вірив в успіх першого гібридного автомобіля в світі. Тим не менш, Prius непогано продається і донині.
Паливний автомобіль виглядає дуже вигідним транспортним засобом, так як споживає те ж електрика, вироблене за рахунок хімічної реакції, а побічним продуктом є тільки вода.
На автосалоні в Токіо, який пройде в листопаді поточного року Toyota обіцяє представити своє бачення водневе машини, яка може бути запущена в серію вже в наступному році як автомобіль 2015 модельного року, передає агентство Bloomberg.
"Зараз ми позбавляємося від ілюзій стосовно водневих автомобілів. Цей транспортний засіб дійсно краще машин на вуглеводневому паливі або 100-відсоткових електрокарів, хоч і в довгостроковій перспективі", - заявив Джон Герман, програмний директор Міжнародної ради з екологічно чистому транспорту.
Природоохоронні правила в США, Європі і Японії мотивують автовиробників випускати автомобілі, які не викидають в атмосферу газів, що впливають на потепління клімату. Щоб відповідати правилам, компанії випускають не тільки гібриди та електрокари, але і роблять свої машини більш легкими, а двигуни внутрішнього згоряння більш якісними.
Автомобілі на паливних елементах і електрокари мають багато спільного - вони використовують аналогічні електродвигуни для приведення машини в рух і систему рекуперації енергії для її накопичення. Подібним є і програмне забезпечення та електроніка.
Різниця полягає в джерелі енергії. Електрокари запасають енергію в літій-іонних акумуляторах. Наприклад, в Tesla блок батарей важить 454 кг. Паливні елементи генерують енергію за рахунок електро-хімічної реакції водню і кисню. Правда, для цього потрібні дорогоцінні метали, що робить таку установку досить дорогою. Наприклад, на створення прототипів водневих автомобілів йшов мільйон доларів.
Втім, дорого обходиться не тільки сам автомобіль. Водень, як паливо для машин, поки так само не надто бюджетний, а його виробництво не надто "чисте" з точки зору впливу на екологію.
Глава американського виробника електрокарів Tesla Елон Маск вважає, що недоліки водню заведуть розвиток машин на паливних елементах в глухий кут. "Ви можете зібрати всі переваги паливних елементів, теоретичні переваги, і вони все одно не зрівняються з літій-іонними батареями, які, до речі, ще далекі від вершини свого потенціалу", - заявив Маск.
Toyota, навпаки, вважає, що водневий седан зможе переплюнути Prius на старті. У 1997 році, коли компанія запустила в масове виробництво перший гібридний автомобіль, багато хто вважав цей автомобіль руйнівним науковим проектом, який не варто вкладених у нього грошей. З тих пір Toyota продала приблизно 4 млн "Пріус", зробивши його найпопулярнішим гібридом у світі.
В даний час водневі автомобілі випускають Honda, Hyundai і Daimler, так що Toyota ще доведеться поборотися за свого клієнта. У самій компанії поки не беруться передбачити обсяги продажів, але кажуть, що новинка буде коштувати приблизно як Lexus, близько 50 тисяч доларів (для ринку США). Для порівняння, Tesla Model S коштує від 69 900 доларів при пробігу на одній зарядці в 300 миль (483 км).